יום שישי, 20 בדצמבר 2013

פַּסִּים- כלומר כרטיסיה אווירית שהיא כרטיסיית טיסות Air Pass

הדרך לטוס למספר יעדים באותה מדינה או באותו אזור או אותה יבשת או תת יבשת, במחיר סביר, הוא תוכנית שנקראת Air Pass. זוהי מעין כרטיסיה המאפשרת טיסות במחיר נמוך יחסית. כרטיסיה אווירית שכזאת מציעה אפשרויות מחירי טיסה מעניינים. כאשר מתכננים נסיעה הכוללת מספר טיסות או מספר יעדים רב, שהמרחקים ביניהם גדולים אך הם נמצאים באותו אזור גיאוגראפי, יש לבחון את אפשרות השימוש ב Air Pass שכזה.

תוכניות פסים שכאלה מאפשרות לעצור בכמה יעדים בארץ, מדינה או אזור. השימוש בכרטיסיית פס שכזאת מביא לחסכון משמעותי בהשוואת לרכישת כרטיסי טיסה נפרדים לכל אחד מקטעי הטיסה בנפרד

יש להביא בחשבון את התנאים וההגבלות של הכרטיסיה האווירית המדוברת. אכן, זהו סוג כרטיס טיסה בעל הגבלות רבות, אך הוא גמיש יותר ממרבית כרטיסי הטיסה הזולים.  בדרך כלל ניתן לבצע שינויים וביטולי טיסות בקלות ובזול יחסית.

התנאי המרכזי של כרטיסי ה Air Pass, בדרך כלל,  שניתן לרכוש אותם אך ורק מחוץ למדינה או אזור השימוש שלהם ועל הרוכש להיות בעל אזרחות זרה.

כיוון שהפסים האלו הם מה שנקרא promotional rates והם מוצעים למי שאיננו תושב או אזרח של אותה מדינה/אזור חובה לרכוש את הפס מחוץ למדינה שבה הוא בתוקף. כלומר, לבצע רכישה מבעוד מועד.

אחת האינדיקציות לכך שאתנה טס ליעד הפס מחו"ל היא כרטיס טיסה בינלאומי. על כן ממולץ לרכוש קודם או באותה עת לרכישת הפס את הכרטיס הבינלאומי- אחת הדרישות של הפסים הן שיופיע מספר כרטיס טיסה בינלאומי על כרטיסיית הפס. ואפשר שגם תדרש להציג בחו"ל, בעת העליה למטוס עם כרטיס פס, את כרטיס הטיסה הבינלאומי.

על כן, כאשר מתכננים מסלול טיסה שכולל כמה וכמה יעדים באותה יבשת מומלץ לבדוק גם את האפשרות של Air Pass
מבצעים חיפוש בגוגל לפי שם היעד + אייר פס. לדוגמא "Brazil Air Pass"

פסים, air pass, כרטיסיית טיסות