להלן סיכום מגמות תיירותיות לשנת 2013 כפי שמובאות ע"י WTM World Travel Market:
- בידול: השחקנים השונים בשוק התיירות מחדשים, מייצרים מוצרים חדשים, מנסים לבדל את עצמם ומחפשים ייחוד. בידול הן ברמת השרות והן ברמת המוצר התיירותי.
- מדיות החברתיות: פיתוח המוצר התיירותי כרוך ותלוי במדיה החברתית. ערוצי המדיה החברתית חשובים ומשמעותיים בשיפור חווית הלקוח.
- קבוצות דמוגרפיות: פילוח נישת תיירות לפי דמוגרפיה מלמד על התפתחות קבוצה דמוגרפית חדשה ומעניינת המכונה PANKs „Professional Aunt, No Kids,‟ . זהו קהל יעד חדש ומנצנץ בארה"ב.
- ספארי באפריקה: עלתה הפופולאריות של ספארי המיועד לקהלים רב דוריים ולילדים.
- המודלים העסקיים מתפתחים כדי להתאים לצרכים של הלקוחות, וכך טיסות LOW COST נהיו נפוצות יותר במזרח התיכון, בתי מלון מאפשרים שהיות הקרויות Microstays כלומר חדר במלון לפי שעות (ולא, לאו דווקא לצרכי מפגשים רומנטיים). הפיתוי
- תיירות ה Peer-to-peer כלומר עמית לעמית (החלפת דירות, השכרת דירות פרטיות לטווח קצר, ארוחי ספות למיניהם) מתעצמת, וזאת למרות משוכות חקיקתיות.
- סין: מפעילי תיירות קרוזים מנסים את כוחם בשיווק הפלגות קרוז לסינים.
- אושר: Routehappy מנוע חיפוש טיסות שיעזור לך למצוא את הטיסה בא תהיה שמח ומאושר יותר... שהרי אם הלקוח שלך מאושר גם אתה, התיירן תהיה מאושר...